انواع لامپ رشد گیاه
انواع لامپ رشد گیاه

انواع لامپ رشد گیاه

انواع لامپ رشد گیاه چیست و بهترین لامپ رشد گیاه کدام است؟ ممکن است شما هم برای تأمین نور گیاه خود با مشکل روبرو باشید و به دنبال انواع لامپ رشد گیاه هستید که بهترین نوع آن را برای گیاه و گل‌های خود انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم انواع لامپ رشد گل و گیاه را به‌طور کامل بررسی کنیم تا شناخت کاملی نسبت به این محصول پرطرفدار پیدا کنید و در خرید لامپ رشد گیاه دچار مشکل نشوید. این مقاله را تا انتها دنبال کنید و اگر سؤالی در این زمینه دارید، می‌توانید در قسمت نظرات انتهای مقاله بپرسید تا کارشناسان ما به سؤال شما پاسخ دهند.

ساختار لامپ رشد گیاه

چهار رنگ اصلی که به گیاه تابیده می‌شود، سبز، زرد، قرمز و آبی است. شاید شما هم تصور کنید که رنگ‌های زرد و سبز مهم‌تر هستند اما کاملاً برعکس است. رنک قرمز و آبی اهمیت بسیار زیادی برای گیاهان دارد و این دورنگ عامل اصلی فتوسنتز گیاهان هستند. بنابراین رنگی که بیشتر گیاهان به آن نیاز دارند، رنگ قرمز و آبی است و به همین دلیل لامپ‌های رشد گیاه معمولاً ترکیبی از طیف آبی و قرمز (معمولاً نزدیک به بنفش) هستند. اگر محل زندگی شما نور خوبی ندارد یا نمی‌توانید گیاهان را در فضای بیرون قرار دهید، لامپ رشد گیاه با شبیه‌سازی نور مناسب برای گیاهان، این امکان را می‌دهد که رشد گیاه را چندین برابر کنید.

انواع مدل لامپ رشد گیاه

لامپ رشد گیاه در مدل‌های هالوژنی و سرپیچی تولید و عرضه می‌شوند. لامپ‌های رشد گیاه سرپیچی با سرپیچ e27 یکی از پرطرفدارترین نمونه‌های موجود در بازار است. لامپ رشد گیاه سرپیچی در هرجایی قابل‌نصب است و به دلیل سهولت در استفاده، کاربرد زیادی دارد. این لامپ به تمام سرپیچ‌های معمولی مثل چراغ مطالعه، آباژور، لوستر و هر نوع چراغ دیواری دیگری قابل‌نصب و استفاده است. اگر قصد دارید از یک آباژور یا چراغ مطالعه برای نصب لامپ رشد گیاه استفاده کنید، لامپ رشد گیاه سرپیچ e27 بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. لامپ رشد گیاه هالوژنی، به‌صورت سوزنی ( GU5.3 ) تولید می‌شود که کاربرد زیادی هم دارد. در فروشگاه الکترواحسان هر دو مدل سوزنی و سرپیچی موجود است که می‌توانید از طریق لینک زیر مدل‌های مختلف آن را مشاهده و بررسی کنید.

خرید لامپ رشد گیاه

بهترین لامپ رشد گیاه

بهترین لامپ رشد گیاه باید با توجه به نیاز شما مشخص شود و نمی‌توان یک مدل خاص را به‌عنوان بهترین لامپ رشد گیاه معرفی کرد. ابتدا باید با توجه به معیارهای مختلفی که وجود دارد، نیاز و محصولات را دسته‌بندی کرد. اولین عاملی که در انتخاب بهترین لامپ رشد گیاه مهم است، میزان یا شدت نور است که معمولاً با لومن نشان داده می‌شود. عامل بعدی رنگ نور لامپ است که هر نوری، تأثیر متفاوتی در گیاه شما می‌گذارد. عامل سوم و مهم دیگری که در خرید لامپ رشد گل و گیاه باید به آن دقت کنید، میزان استفاده از لامپ در طول روز است. در ادامه به بررسی هرکدام از این موارد می‌پردازیم.

شدت نور لامپ رشد گیاه

شدت نور لامپ رشد گیاه را ممکن است با معیارهای مختلفی مثل لوکس یا پار هم شنیده باشید اما معمولاً شدت نور را بیشتر با عدد لومن نشان می‌دهند. لومن نشان‌دهنده میزان نور مرئی تولیدشده توسط لامپ است و هرچقدر یک لامپ لومن بالاتری داشته باشد، گیاه شما نور بیشتری دریافت می‌کند. بنابراین در هنگام مقایسه انواع لامپ رشد گیاه باید لومن لامپ‌ها را بررسی کنید.

رنگ نور لامپ رشد گیاه

در نور خورشید طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها وجود دارد و به این طیف کامل فول اسپکتروم گفته می‌شود. بهترین نور برای گیاه طیف کامل فول اسپکتروم است. اگر لامپی بازه ۴۰۰ تا ۷۰۰ نانومتر را پوشش دهید درواقع کل کیف اسپکتروم را برای گیاه شما تولید می‌کند. بنابراین حتماً در انتخاب بهترین لامپ رشد گیاه توجه داشته باشید که رنگ نور لامپ شامل تمام طیف اسپکتروم باشد.

میزان استفاده از لامپ رشد گیاه

طول عمر لامپ‌ها محدود است و قرار نیست این لامپ‌ها برای همیشه روشن بمانند. عمر لامپ‌های ال ای دی رشد گیاه زیاد است و مصرف کمی هم دارند. طول عمر لامپ رشد گیاه در وب‌سایت الکترواحسان مشخص است و از طریق توضیحات هر محصول می‌توانید این مورد را بررسی کنید.

خودمان لامپ رشد گیاه بسازیم؟

ممکن است برای شما هم سؤال باشد که خودمان لامپ رشد گیاه بسازیم یا از لامپ‌های موجود در بازار استفاده کنیم. لامپ رشد گیاه یک لامپ تخصصی با اجزا و مشخصات فنی زیاد است. اگر قصد دارید از روی کنجکاوی انواع لامپ رشد گیاه را بسازید، ایرادی ندارد و حتماً امتحان کنید؛ اما اگر به دلیل صرفه اقتصادی و ارزان‌تر بودن لامپ قصد این کار را دارید مطمئن باشید ساخت لامپ رشد گیاه بیشتر از خرید لامپ رشد گیاه برایتان هزینه خواهد داشت.

برای ساخت رشد گیاه نیاز به ال ای دی مخصوص رشد گیاه، برد مخصوص لامپ رشد گیاه، درایور کاهش‌دهنده ولتاژ، هیت سینک و فن خواهید داشت که تهیه کردن هرکدام از این موارد هزینه خواهد داشت و اگر تمام مسیر را درست پیش بروید درنهایت یک لامپ رشد گیاه خواهید داشت. توصیه ما این است به‌جای تمام این زحمات و هزینه‌ها، فروشگاه الکترواحسان را بازکنید و با چند کلیک، انواع لامپ رشد گیاه را انتخاب کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

قیمت و خرید لامپ رشد گیاه

برای خرید لامپ رشد گیاه ابتدا باید اطلاعات کاملی در مورد انواع لامپ رشد گیاه، نحوه کار رشد گیاه و مزایا و معایب هرکدام از مدل‌های موجود در بازار داشته باشید. انواع لامپ رشد گیاه، تفاوت‌های زیادی با هم دارند و به همین دلیل حتما قبل از خرید مدل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید تا بهترین لامپ رشد گیاه را انتخاب کنید. در فروشگاه الکترواحسان فقط لامپ‌های باکیفیت و برندهای معتبر را موجود داریم تا با اعتماد کامل خرید خود را انجام دهید. از طریق لینک زیر می‌تواند انواع لامپ رشد گیاه را مشاهده کنید.