راهنمای خرید بهترین ریسه شلنگی و نواری
راهنمای خرید بهترین ریسه شلنگی و نواری

راهنمای خرید بهترین ریسه شلنگی و نواری

بهترین ریسه شلنگی و نواری چیست و برای خرید ریسه شلنگی و نواری چه معیارهایی در نظر بگیریم. در این مقاله راهنمای خرید ریسه را مطالعه خواهید کرد و تلاش می‌کنیم با بررسی انواع ریسه‌های شلنگی و نواری اطلاعات کاملی در مورد ریسه‌ها ارائه کنیم تا اگر قصد خرید بهترین ریسه شلنگی و نواری موجود برای دکوراسیون منزل خود را داشتید به‌راحتی بتوانید انتخاب کنید. ریسه‌های مشخصات فنی و تخصصی زیادی دارند که بهتر است پس از مطالعه این مقاله و صحبت با مشاورین متخصص الکترواحسان ریسه مناسب را انتخاب کنید. اگر قصد خرید ریسه دارید از طریق صفحه فروشگاه، قیمت آنلاین و بروز محصولات را مشاهده کنید.

کاربرد ریسه شلنگی

ریسه‌های شلنگی در دکوراسیون داخلی و بیرون ساختمان کاربرد زیادی دارند. از این ریسه‌ها در نورپردازی منازل مثل نور مخفی سالن استفاده می‌شود. در محیطی بیرونی هم برای نورپردازی نمای ساختمان یا حیاط و دیوارها می‌توان از ریسه‌های نواری استفاده کرد. به دلیل تنوع رنگ ریسه شلنگی، این ریسه کاربرد زیادی در نورپردازی دارد و در اکثر ساختمان‌های مدرن از این ریسه‌ها استفاده می‌شود. با توجه به نوع ریسه‌های موجود هرکدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند که در خرید بهترین ریسه شلنگی می‌تواند تأثیرگذار باشد. در ادامه به بررسی هر نوع ریسه پرداخته‌ایم تا بهتر با انواع ریسه شلنگی آشنا شوید.

ریسه شلنگی LED

در ساختار این نوع ریسه‌ها از لامپ LED استفاده شده و این ریسه تمام خصوصیات لامپ ال‌ای‌دی را دارد. درواقع ریسه شلنگی LED مصرف پایینی دارد و گرمای زیادی هم تولید نمی‌کند اما فقط در ابعاد دومتری قابل برش زدن است. ریسه LED ریموت از راه دور ندارد و به‌صورت دستی خاموش و روشن می‌شود. از ریسه شلنگی LED در نورپردازی بیرونی زیاد استفاده می‌شود.

ریسه شلنگی SMD

ریسه شلنگی SMD را می‌توان یک نسخه بهتر از ریسه‌های LED دانست. در ساخت این نوع ریسه از چراغ‌های SMD استفاده می‌شود که مصرف پایین‌تری دارند و نور بهتر و بیشتری هم تولید می‌کنند. به‌علاوه، ریسه شلنگی SMD را می‌توان در ابعاد یک متری برش زد و برای نورپردازی محیط‌های کوچک‌تر مناسب‌تر است. ریسه SMD ریموت از راه دور دارد که می‌توانید از آن برای روشن و خاموش کردن استفاده کنید. ریسه‌های SMD به‌صورت تک‌رنگ و RGB در بازار موجود است. ریسه SMD تک‌رنگ، فقط یکرنگ ثابت دارد اما ریسه RGB امکان تغییر رنگ هم دارد. برای تهیه ریسه شلنگی SMD می‌توانید لیست محصولات الکترواحسان را مشاهده کنید.

ریسه شلنگی نئون فلکسی

ریسه شلنگی نئون فلکسی نور یکدستی می‌دهد و به همین دلیل برای محیط‌های کوچک باظرافت بالا جذابیت بیشتری ایجاد می‌کند. ریسه شلنگی فلکسی انعطاف بسیار بالایی دارد و با توجه به میزان مقاومت در برابر آب ‌و خاک دارای استانداردهای IP65 است و در محیط‌های بیرونی قابل‌نصب است. ریسه شلنگی نئون فلکسی به دلیل انعطاف زیادی که دارد موردتوجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار دارد. ریسه شلنگی نئون فلکسی کاربرد زیادی نورپردازی محیط‌های داخلی و خارجی دارد و در تولید و ساخت تابلوهای ثابت زیاد استفاده می‌شود.

ریسه نواری چیست؟

ریسه‌های نواری با ولتاژ پایین (۱۲ و ۲۴ ولت) برای نورپردازی فضاهایی با نیاز به ایمنی بیشتری مورداستفاده قرار می‌گیرند. این نوع ریسه‌ها با ویژگی قابلیت برش در اندازه‌های کوتاه (۵ سانتی‌متر و ۲/۵ سانتی‌متر) و پشت چسب‌دار بودن آن‌ها، بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرند. این ریسه‌ها برای روشنایی کابینت‌های آشپزخانه، نورپردازی قفسه‌های کتابخانه و فضاهای مرطوب مانند آینه سرویس‌ها مناسب هستند. ریسه نواری در ابعاد ۵ متری تولید می‌شود که می‌توانید در ابعاد کوچک برش بزنید و در مناطق مختلف منزل استفاده کنید. به‌هیچ‌وجه از برندهای متفرقه ریسه نواری استفاده نکنید و از برندهای معتبر بازار خرید کنید. ریسه نواری هم با لامپ‌های LED و SMD تولید می‌شود.

معیارهای مهم در خرید بهترین ریسه شلنگی

برای خرید بهترین ریسه شلنگی، معیارهای متعددی وجود دارد که در انتخاب شما تأثیرگذار خواهد بود. البته که انتخاب ریسه باید با توجه به محیط موردنظرتان و نظر کارشناسی که قرار است ریسه را برایتان نصب کند، انجام شود؛ اما معیارهایی که برای انتخاب یک ریسه خوب وجود دارد شامل موارد زیر می‌شوند که در خرید ریسه باید به آن توجه کنید.

• نوع LED یا SMD
• تراکم در هر مترمربع
• قابلیت برش
• ولتاژ
• توان مصرفی
• خدمات پس از فروش
• رنگ ریسه
• برند تولیدکننده

برای توضیح بیشتر موارد ذکرشده باید بدانید که مثلاً ریسه چندرنگ با ریسه تک‌رنگ قیمت متفاوتی دارد. اگر ریسه قابلیت برش متری داشته باشد، در هنگام کار مزیت زیادی ایجاد خواهد کرد. همچنین توان مصرفی، ولتاژ و سایر معیارهای گفته‌شده می‌تواند در کیفیت و البته قیمت ریسه شلنگی تأثیرگذار باشد؛ بنابراین در هنگام خرید ریسه شلنگی باید این معیارها را در نظر بگیرید.

نحوه برش و اتصال ریسه شلنگی

در نصب ریسه شلنگی حتماً نیاز به برش دارید. ریسه شلنگی در ابعاد ۱۰۰ متری تولید می‌شود اما در هنگام کار شاید نیاز به تمام این ۱۰۰ متر نداشته باشیم و یا بخواهیم در چند محل از ریسه استفاده کنید. همچنین ممکن است به دلیل افت ولتاژ نیاز باشد که چند منبع ولتاژ داشته باشیم و مجبور به بریدن ریسه باشیم؛ بنابراین قابلیت برش ریسه یک مزیت مهم است که باید در هنگام خرید بررسی کنید. از طریق مقاله زیر نحوه برش و اتصال ریسه شلنگی را بررسی کردیم که می‌‌توانید این مقاله را هم مطالعه کنید. نحوه برش و اتصال ریشه نواری متفاوت است و نیاز به لحیم‌کاری دارد.

نحوه برش و اتصال ریسه شلنگی

دلیل سوختن ریسه شلنگی و نواری

علت سوختن ریسه شلنگی چیست؟ برای پاسخ به این سؤال باید موارد زیادی را بررسی کرد. ممکن است ریسه نسوخته باشد و فقط اتصالات قطع‌شده باشند. برای بررسی علل خرابی ریسه شلنگی در مقاله جداگانه عوامل تأثیرگذار در خرابی ریسه‌ها را بررسی کردیم که از طریق لینک زیر می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید تا دید بهتری نسبت به این موضوع داشته باشید. اگر ریسه شلنگی دچار خرابی شد حتماً با متخصصین باتجربه مشورت کنید تا دلیل اصلی آن را پیدا کنید.

دلیل سوختن ریسه شلنگی

قیمت انواع ریسه

قیمت انواع ریسه با توجه به مشخصاتی که دارد متفاوت است، اگر ریسه موردنظرتان را انتخاب کردید از طریق فروشگاه الکترواحسان می‌توانید قیمت بروز انواع ریسه شلنگی و نواری را داشته باشید. برای مقایسه انواع ریسه و بررسی قیمت ریسه شلنگی و نواری لینک زیر را باز کنید و وارد فروشگاه آنلاین الکترواحسان شوید.