عوارض حشره کش برقی – آیا حشره کش برقی ضرر دارد؟
آیا حشره کش برقی ضرر دارد؟

عوارض حشره کش برقی – آیا حشره کش برقی ضرر دارد؟

راه‌های زیادی برای مبارزه با حشرات وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. اکثر راه‌های شیمایی مبارزه با حشرات آسیب‌های زیادی به انسان و محیط‌زیست می‌رساند و حتماً در استفاده از آن باید نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کنید. اما سؤال مهمی که در حشره کش برقی مطرح می‌شود این است که آیا حشره کش برقی ضرر دارد؟ عوارض حشره کش برقی چیست؟ در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم. اگر قصد بررسی و خرید حشره کش برقی را دارید، این مقاله را دنبال کنید تا اطلاعات بیشتری نبست به این محصولات داشته باشید.

نحوه کار حشره کش برقی

حشره کش برقی با استفاده از نور فرابنفش حشرات را جذب می‌کند. حشرات پس از نزدیک شدن و برخورد با حشره کش، با جریان الکتریسیته از بین می‌روند. این نحوه کار حشره کش برقی است. همان‌طور که پیداست حشره کش برقی فقط یک نکته مبهم برای شما خواهد داشت و آن نور لامپ فرابنفش است. آیا لامپ فرابنفش برای سلامتی انسان مضر است یا نه؟ عوارض حشره کش‌ برقی چیست؟

عوارض حشره کش برقی چیست؟

نور فرابنفش برای سلامتی انسان مضر است اما نور حشره کش به حدی نیست که آسیب جدی به انسان برساند. همچنین حشره کش‌ها معمولاً در جایی از خانه قرار می‌گیرند که ارتباط مستقیمی با انسان ندارد و به همین دلیل آسیب خاصی به انسان نمی‌رساند. عوارض حشره کش‌ها شیمیایی برای انسان بسیار بیشتر است و توصیه می‌شود اگر در محیط خانه کودکان، زنان حامله و بیماران تنفسی هستند، از حشره کش‌های شیمیایی استفاده نشود. اما حشره کش برقی عوارض چندانی ندارد و به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. البته بهتر است نکاتی را در استفاده از حشره کش برقی رعایت کنید تا کمترین آسیبی متوجه شما نباشد.

نکات ایمنی استفاده از حشره کش برقی

۱. طول مدت استفاده از حشره کش را مدیریت کنید.

۲. حشره را درجایی قرار دهید که کمترین تابش به انسان را داشته باشد.

۳. حشره کش را دور از دسترس کودکان قرار دهید.

۴. زمانی که حشره کش روشن است به آن دست نزنید.

۵. در نزدیکی حشره کش، مواد قابل اشتعال قرار ندهید.

حشره کش بی‌ ضرر برای نوزاد

نوزادان در برابر حشره‌ها حساس‌تر هستند و همه پدر و مادرها تحمل اذیت شدن بچه‌های خود را ندارد. در فصل‌های گرم سال به هر راهی متوسل خواهیم شد که حشرات به نوزادان خانه آسیبی نزنند. استفاده از حشره کش‌های شیمیایی مانند اسپری، پودر، قرص‌ها و موارد این‌چنینی باعث آسیب بیشتر به کودکان خواهد شد. استفاده زیاد از این موارد می‌تواند باعث آسیب‌های پوستی و تنفسی در نوزادان شود و به همین دلیل به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود در حضور نوزادان از حشره کش‌های شیمیایی استفاده شود. در عوض حشره کش‌های برقی می‌تواند یک گزینه عالی برای از بین بردن حشرات در حضور نوزادان باشد. رعایت چند نکته در حضور کودکان و نوزادان ضروری است. حشره کش را درجایی قرار دهید که نوزادان به آن دسترسی نداشته باشند و ماده قابل اشتعالی هم در دسترس کودکان نباشد.

عوارض حشره کش صوتی

حشره کش‌های صوتی یکی از راه‌های دفع حشرات هستند که تبلیغ‌ زیادی هم برای آن می‌شود. این حشره کش‌ها با امواج فراصوت حشرات را دفع می‌کنند که در محدوده شنوایی انسان نیستند و انسان قادر به شنیدن آن نیست. باور عموم بر این است که این امواج برای سلامتی انسان مضر نیستند اما طبق تحقیقات امواج فراصوت می‌توانند باعث ایجاد سردرد، تهوع، میگرن و سرگیجه شوند. قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض امواج فراصوت می‌تواند به سلامتی انسان آسیب برساند و به همین دلیل توصیه نمی‌شود از این حشره کش‌ها در منزل استفاده کنید.

حشره کش برقی هیچ ضرری ندارد؟

هر نوع ابزاری که برای دفع حشرات استفاده می‌شود کاملاً ایمن نیستند و حتماً نقاط قوت و ضعف خود را دارند. همان‌طوری که در طول روز با تلفن همراه مشغول هستیم و می‌دانیم به سلامتی انسان آسیب می‌رساند، استفاده از حشره کش هم حتماً آسیب‌های خاص خود را دارد. اما از بین حشره کش‌های موجود باید بهترین گزینه را انتخاب کنیم که کمترین آسیب را به سلامتی برساند و در استفاده از همان هم نکات ایمنی را رعایت کنیم. حشره کش را به‌صورت ۲۴ ساعته روشن نگذارید و سعی کنید در زمان‌هایی از روز استفاده کنید که کمتر در معرض نور آن قرار بگیرید. فقط کشتن حشره‌ها کافی نیست و با استفاده از ابزارهای جلوگیری از ورود حشرات مانند توری پنجره، مانع ورود حشرات به داخل خانه شوید تا نیاز به استفاده مکرر از حشره کش نباشد و ضرر حشره کش برقی به کمترین حد خود برسد.

راهنمای خرید حشره کش برقی

برای خرید حشره کش برقی معیارهای زیادی وجود دارد که باید به آن توجه کنید. حشره کش با توجه به مساحت خانه و نوع حشرات انتخاب می‌شود و بهتر است قبل از انتخاب با مشاورین این حوزه مشورت کنید. در مقاله راهنمای خرید بهترین حشره کش برقی خانگی به بررسی معیار انتخاب یک حشره کش خوب پرداخته‌ایم. اگر قصد انتخاب یک حشره کش مناسب برای منزل خود را دارید، مقاله زیر را مطالعه کنید.

راهنمای خرید بهترین حشره کش برقی

خرید حشره کش برقی از الکترواحسان

الکترواحسان با بررسی بهترین حشره کش‌های موجود در بازار، بهترین محصولات موجود را در وب‌سایت ارائه می‌کند. ما در فروشگاه اینترنتی الکترواحسان سعی می‌کنیم پس از بررسی کارشناسی دقیق حشره کش‌های موجود در بازار، مناسب‌ترین برندها و مدل‌های موجود برای محیط‌های خانگی و صنعتی را در وب‌سایت خود ارائه کنیم تا کاربران بتوانند به‌صورت آنلاین از اطلاعات فنی و قیمت مدل‌های موجود در بازار اطلاع پیدا کنند. برای مشاهده اطلاعات فنی و قیمت حشره کش‌های برقی وارد فروشگاه سایت شوید.

نظرات (2)

[…] عوارض حشره کش برقی […]

[…] عوارض حشره کش برقی […]