معرفی ریسه شلنگی SMD :

معرفی ریسه شلنگی SMD :

سلام به همراهان الکترو احسان ، در این مقاله برای شما عزیزان ریسه های SMD را معرفی و تفاوت آنها با ریسه های شلنگی و قدیمی LED را جمع آوری کرده ایم . امیدواریم که با مطالعه این مقاله کامل با ریسه های SMD و کاربرد آنان آشنا شوید . پژوهشگران حوزه روشنایی و نور ، سعی دارند تا محصولاتی را طراحی کنند تا همراه با رشد و توسعه تکنولوژی در یک مسیر باشند . در همین جهت امروزه ریسه های SMD با ویژگی های منحصر به فرد ( مصرف انرژی کم ، دوست دار محیط زیست ، روشنایی زیاد و طول عمر بالا ) تولید و روانه بازار می شوند . برای شناخت کامل SMD ابتدا بگذارید LED را مرور کنیم .

لامپ LED چیست ؟

به طور کلی به قطعه الکترونیکی که با عبور جریان برق ، نور تولید می کند LED ( Light emitting diode ) می گویند . در میزان شدت نور LED ها محدودیت وجود دارد و برای تولید نور بیشتر باید چند LED را در کنار هم گذاشت . 

لامپ SMD چیست ؟

SMD ها تکامل یافته LED ها هستند . SMD ( Surface mounted device ) که به معنی ( قطعات نصب شده بر روی سطح ) می باشد نور را به صورت گسترده و یکنواخت منتشر می کند . نور گستره سایه را به حداقل می رساند . لامپ های SMD بر خلاف لامپ های دیگر بورد واحد ندارند و به همین دلیل گرمای کمتری تولید کرده و از طول عمر بالاتری برخورد دار هستند .

ویژگی لامپ های SMD :

تا به اینجا LED و SMD را برایتان توضیح دادیم . اما چرا ریسه شلنگی SMD در بازار طرفدار بیشتری دارد و در مصارف گوناگون از آن استقاده می کنند ؟ خوب تا به اینجا مصرف کم ، روشنایی زیاد ، حرارت کم و طول عمر بالا از مزیت های SMD نسبت به LED بود . اما در ریسه شلنگی SMD ویژگی های بیشتری وجود دارد که سبب شده است نسبت به ریسه های قدیمی بیشتر مورد بازدید مصرف کنندگان قرار گیرد .

ویژگی های ریسه شلنگی SMD :

۱ _ یکی از بارز ترین ویژگی های ریسه SMD انتشار نور در زاویه باز ( ۱۲۰ درجه ) می باشد که نسبت به ریسه های قدیمی زاویه گستره نور بازتری دارند . 

۲ _ هزینه نگهداری و تعمیرات ریسه های SMD بسیار کم است .

۳ _ مصرف انرژی ریسه شلنگی SMD بسیار کم و در مقابل بازده نوری بالایی دارند .

۴ _ توان مصرفی این ریسه ها بسته به تراکم آن ها از ۵ وات الی ۱۲ وات متغییر است که در مقابل ریسه های قدیمی بسیار ناچیز می باشد .

۵ _ اکثر محصولات تولید شده با تکنولوژی SMD قابلیت اتصال به دیمر را دارند و می توان شدت نور را کم و یا زیاد کرد .

کاربرد ریسه شلنگی SMD :

امروزه نورپردازی در همه جا نیاز است و برای ایجاد جلوه بصری زیبا تر از چراغ ها ، پروژکتور ها ، ریسه ها و کلیه محصولات روشنایی و نورپردازی می توان استفاده کرد . از ریسه ها نیز برای نورپردازی سقف منازل ، زیر پله ، نما ساختمان ، قفسه ، ویترین و فضاهایی از این نظیر استفاده می کنند . 

لازم به ذکر است که ریسه ها با توجه نوع مصرف کاربری در ولتاژ ها ( ۲۲۰ ولت – ۱۲ ولت – ۲۴ ولت ) و در رنگ های متفاوت ( سفید – آفتابی – نچرال – انبه ای – قرمز – سبز – آبی – بنفش ) در فروشگاه الکترو احسان ارائه می شوند .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و بازدید تمام محصولات ریسه ها بر روی انواع ریسه ها کلیک کنید . امیدواریم این مقاله در خرید و کسب دانش شما هم میهنان عزیز دخیل بوده باشد .

<< روشن زندگی کنید >>